Week 8: Malaria - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Jessica Heemskerk - WaarBenJij.nu Week 8: Malaria - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Jessica Heemskerk - WaarBenJij.nu

Week 8: Malaria

07 November 2014 | Ghana, Tamale

Malaria
Helaas ben ik vorige week ziek geworden.. na een weekend buikloop en hoofdpijn heb ik mij laten testen en ja hoor het was zover: ik had Malaria! Gelukkig krijg je hier een kuur mee en is het na 3 dagen weer over dus ik was blij. Ik heb twee dagen in bed gelegen om wat uit te rusten en daarna was ik weer de oude. In totaal hebben nu al 11 mensen van onze groep vrijwilligers Malaria gehad, het lijkt wel een wedstrijd! Ik had gelukkig een lichte vorm die een beetje op buikgriep leek. De naam klinkt erger dan het is :)

Studentencampus
In het weekend ben ik met mijn gastzus meegeweest naar haar schoolcampus. Zij woont daar op kamers. Toen ik aankwam heeft ze eerst rijst voor me gekookt en daarna mocht ik in haar bed slapen. zij sliep op de grond.. (veel Ghanesen zijn gewend om op de grond te slapen). De volgende dag hebben we samen een film gekeken en hebben we rondgelopen op de campus. Het zag er heel mooi uit! Heel luxe, met mooie beplanting en een volleybal en tennisveld enzo. Heel anders dan de rest van Ghana.

Een kort blog dit keer maar door de malaria heb ik weinig meegemaakt vorige week! Na het weekend zal ik mijn volgende blog weer schrijven!

groetjes:)

• 07 November 2014 - 18:41

Alice:

Hoi meis, uhm...weinig meegemaakt...malaria lijkt me niet weinig! Ik ben echt blij dat het weer over is, het is hoe dan ook niet fijn. Groetjes, en bedankt voor je lieve telefoontje. Ik ben gisteren bij Diantha geweest en ik had sterk de indruk dat zij uitzag naar een bezoekje van tante Jessica! ;)

• 11 November 2014 - 13:33

Herma: