Nog 3 nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jessica Heemskerk - WaarBenJij.nu Nog 3 nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jessica Heemskerk - WaarBenJij.nu

Nog 3 nachtjes slapen..

03 September 2014 | Nederland, Leiden

Het is vandaag 3 september, en dat betekent dat het nog drie nachtjes slapen is voordat mijn avontuur in Ghana van start gaat. Mijn koffer en backpack zijn ingepakt, ik heb afscheid genomen van mijn vrienden en het vliegticket ligt klaar.. Het komt nu toch echt heel dichtbij! (spannend!!) Een jaar geleden heb ik besloten om dit avontuur aan te gaan. Ik zou in juni klaar zijn met mijn bachelor en ik wilde even iets anders dan studeren. Als ik op tv films over Afrika zag dacht ik altijd: dat zie ik ooit nog wel in het echt. Maar zo vanzelfsprekend is dat natuurlijk niet! Vandaar dat ik nu dan toch echt heb besloten om met mijn eigen ogen te gaan bekijken hoe Afrika, in dit geval Ghana, is. Naar wat gespeurd te hebben om internet kwam ik bij Vrijwillig Wereldwijd terecht, een organisatie waarbij ik uit meerdere projecten kon kiezen. Omdat ik gek ben op kinderen heb ik ervoor gekozen om les te gaan geven op de Kidz Active basisschool in Tamale. Ik heb natuurlijk geen lerarenopleiding of iets in de richting gedaan dus ik ben heel benieuwd hoe het me zal vergaan als lerares, maar ach met een beetje improviseren kom je in Ghana al een heel eind schijnt haha.
Hoe het zal zijn en wat ik allemaal ga beleven weet ik nog niet, en daarom zal ik die dingen maar bewaren voor mijn volgende blog, in Ghana!!