Week 5: ICT les - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Jessica Heemskerk - WaarBenJij.nu Week 5: ICT les - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Jessica Heemskerk - WaarBenJij.nu

Week 5: ICT les

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 Oktober 2014 | Ghana, Tamale

De school:
Het gaat al steeds beter op de school. Ik loop een beetje rond in de klas en probeer de kinderen te helpen als ze sommen moeten maken of een opdracht voor engels moeten overschrijven. Het hoogtepunt van deze week was de ICT les. We hebben geen boeken voor ICT en de weken hiervoor ging de ICT les dus niet door. Er is echter gewoon een computerlokaal op de school en donderdag stelde ik dan ook voor om de kinderen mee te nemen naar het computerlokaal. Eerst ging de ene helft van de klas mee en daarna de andere helft. De kinderen hadden nog nooit achter een computer gezeten en vonden het mega spannend. Eerst hebben we alle onderdelen van de computer benoemd zoals het beeldscherm, het toetsenbord en de muis. Vervolgens hebben we de computer aangezet, heb ik wordpad voor de geopend en mochten ze allemaal proberen hun naam te typen. Ze vonden het geweldig! Ze hadden ook al snel door hoe de backspace werkt en ze waren allemaal druk aan het typen. Vrijdag stond weer ICT op de planning en de kinderen renden dan ook vol enthousiasme naar het computerlokaal, het is een groot succes! De kinderen kwamen achteraf naar me toe om te vertellen hoe leuk ze het vonden. Ik vind het ook erg leuk dat er iets is wat ik de kinderen kan leren. De computer is het enige waar ik meer van afweet dan de leraar, dus ICT word voortaan echt ‘mijn’ les.
Mijn nieuwe project
Ik werd zaterdag met het idee om iets in mijn vrije tijd te gaan doen. Je kunt hier op de markt echt super veel mooie stoffen kopen en ik wilde hier iets mee doen. Ik heb bedacht om knuffeltjes met de hand te gaan naaien. Zaterdag ben ik dan ook meteen naar het internetcafé gegaan om patronen op te zoeken, heb ik stof gekocht en ben ik begonnen! Zondagavond was mijn eerste knuffeltje klaar: een olifant. Mijn gastmoeder vond het ook meteen heel interessant hoe ik dat deed, en wilde dat ik haar uitlegde hoe ik de olifant naaide. Ik heb dus een nieuwe hobby gevonden hier!

• 14 Oktober 2014 - 19:05

Alice:

Hoi meis, dat klinkt goed! Helemaal ingeburgerd ben je nu, voor de kinderen een echte eigen computerjuf en dan heb je ook nog een leuke hobby bedacht! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Groetjes! Alice

• 14 Oktober 2014 - 19:05

Alice:

• 15 Oktober 2014 - 00:52

Ken:

nice to read your vibes from Tamale

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 03 Sept. 2014